IbiochMiku

Alla inlägg under september 2011

Av Ibi och Miku - 30 september 2011 18:23

Moshi allihopa^^  


Jag vill bara säga att jag är jätte glad om ni läser min och Ibix blogg^^

Och uppskattar kommentarer jätte mycket^^

Så ett stort tack till er, som kommenterat, varit inne på bloggen



 Så en speciell tack-paint-teckning till er^^  Hoppas ni gillar den 

     Och en bild av Tokyo Mew Mew gänget också! Jag läste ut sista boken idag^^ ( inte a lá mode, de vanliga)


// Arigato! Gracias! Thank you! Tack! Merci! from Miku!!  

Av Ibi och Miku - 29 september 2011 17:20

Moshi! Såg bara föör söta mobilskal på min favorit webbbutik, Fokiwa.se!

Bara älskar alla saker där! kläderna, accessoarerna, mobilskalen, naglarna, ja i princip allt!


Och "Foki" Anchisa Wallström, har designat nya mobilskal^^ Jiippie! men för mig spelar det ju ingen roll, för mobilen är pajad och det finns nog inga till ExpressMusic Nokia....ledsen  Det är sex nya skal, men jag lägger upp alla som hon designat till sin webbbutik just nu.

Och alla har söta namn också, som jag skriver in^^

Men lägger upp bilderna iallafall 

Strawberry Dream

  Sassy Girl

    Rock'n'roll never dies

  My Red Kitty Cat

  Creamy Teddy

Butterfly Twins, De var alla nya.





    Blue Neko Heart(Neko= katt på japanska^^)

Purple Dream

    Happy Fantasy

Pink Princess

  Golden Love

  Sweetest thing

    Fashion Chic

  Chocolate Cake

White Rose

  Candy Moon.


Mina personliga favoriter är: Strawberry Dream, Butterfly Twins, White Rose Sweetest Thing och Chocolate Cake^^


// Hoppas ni får en bra dag och Imorgon också såkalrt^^

Hugs from Miku  


 

Av Ibi och Miku - 28 september 2011 17:44

Moshi allihopa!  

Idag var det en helt okej dag. Men visst roligt är det ju typ aldrig i skolan, men ändåå!


Men nu ska jag göra en, eller två Blingee bilder!


Autumn vs Summer, kallar jag bilderna.


Här är orginalen.

  












Och Blingee-bilderna fixade av mig, Miku!!



     


Enjoy'em!

// Miku  

Av Ibi och Miku - 27 september 2011 19:15

Moshi!  


Idag var jag på bibblan med Ibi!

Det var kul, sen hängde vi och hade det kul hemma hos mig^^.

Och så lyssnar jag på SHINnees, Lucifer och Hatsune Miku´s World is mine^^ de är väldigt bra låtar!^^. Och jag och syrran lyssnade på Fest hos Mange också. Den är rolig!


Ni får en Liten Bild På................................................
..................................................
........................Mange Makers!!


Och Hatsune Mikuu!!

   


// Miku  

Av Ibi och Miku - 26 september 2011 19:05

Konbanwa!

En sådan peruk vill jag köpa^^  


Idag var det svårt att gå upp på morgonen! och jag som inte brukar ha det...

Men dagen blev bättre och bättre ju längte dagen gick. Och sista lektionen= Engelska!( Engelska är mitt favoritämne, och bild) Och det var roligt.

Och våran lärare är super bra!

Han sa:

You are really good in english!

Och jag:

Tack...

Han: Du gillar engelska va?

Jag: Ja..

Han: Det märks =)


Så himla glad man blir! hela dagen blir amn glad(eller eftermiddag då)


Och imorgon ska jag med Ibi till Bibblan^^

Ses då Ibi! vid busshållsplatsen^^

// Miku

Av Ibi och Miku - 23 september 2011 15:13

Moshi!

Jag har inget att göra eller att skriva om nu, men jag gör ett inlägg för jag har inget att göra.


aliexpress.com Där finns det coola saker^^ man kan söka på vad man vill. tex jag vill köpa en Hatsune Miku wig^^ ifall jag kan vara med på nåt cosplay! det skulle vara så sjukt obeskrivligt roligt! tänk bara att få gå där med sina anime kläder på ett så underbart konvent! och få cosplaya med sina kompisar!!

// Miku^^  

Av Ibi och Miku - 20 september 2011 19:15

Hello!


Jag har Svenska prov imorgon! Blää!

Och Matte läxförhör, men det har jag inte tränat på...Men måste det, ucsh!


Man ska kunna vårat Positionssystem(0-9, med) och så fixk man välja av Maya-Romerska och Babyloniernas räknesystem. Jag valde Maya. För jag tycker romerska är så obegripligt.

   Så ser det ut, och så ska man veta att basen är 20. Och att de inte skriver 400 utan 390


Väldigt ointressant!

men ja....


Sayonara^^

// Miku  

Av Ibi och Miku - 18 september 2011 16:20

Moshi!  


Idag har jag varit med en kompis(hon sov över tills idag, därför kunde jag inte blogga igår)

Men jag har en super nyhet!


Jag har fått en laptop nu!! i förr igår! men jag kunde inte säga det eftersom min kompis var här. Men det är jag inte sur för om det låter som det.


Så ser den ut. Men den har inte den bakrunds bilden. Min är mycket snygare^^

Men formen och färgen på själva datorn är den samma.

Men den har inget internet ännu, så jag kan inte blogga från den ännu. Men det kommer snart^^

   


Jag gillar den^^

Undrar om man kan ha som "skal" på laptop:s också?

Som på mobiler och Ipad:s. Det skulle vara coolt! Ska isånnafall köpa det, annars en söt väska till^^ och så vill jag gärna köpa ett Nintendo DS. Mamma sa jag kanske hade råd med det^^ hoppas det!


Och den 20-21 så kommer min rosa lilla ipod också^^ då kan jag lyssna på mina favorit låtar när jag går hem från skolan, åker buss/bil eller läser eller gör läxorna, eller när vi har lästimme i skolan(på fredagar) det ska bli så kul när den kommer!

Och om jag kan köpa ett ninteno DS också, och en söt väska till min söta laptop eller om det finns "Skal" då blir Miku väldigt glad^^

// Miku  

Presentation


Ibi och Miku's blogg!!!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Vilken manga är er favorit?
 NARUTO
 Negima Mahou Sensei
 Tokyo Mew Mew
 Bleach
 One Piece
 Fullmetal Alcehmist
 I.N.V.U
 Kill me Kiss me(K2)
 Demon Diary
 D.NAngel
 Sugar Sugar Rune
 Shaman King
 Fruits basket
 Ouran High School
 Yu-Gi-Oh!

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Meny

Filmer

Här skriver vi in lite filmer som vi gillar   och en kort recension om filmen.

Kon'nichiwa!

Hejsan, vi är två tretton åriga tjejer som startat denna blogg. Jag är då Shu, och min kompis Ibi. Hoppas ni gillar bloggen, och kommentera gärna, det är jätte roligt. Ja tycker jag ialla fall(jag Shu). I slutet av varje inlägg skriver jag //Shu, eller =3 eller någon smileys som denna  ,    eller    eller   ,  det är mina favoriter.

// Shu

Miku&Ibi's Gästbok!


Ovido - Quiz & Flashcards